Роль гри у вихованні навичок безпечної поведінки в побуті

Аналіз життя сучасного суспільства дозволяє робити висновки, що реально існують загрози безпеці життя і здоров'ю людей. Життя в епоху науково-технічного прогресу стає все різноманітніше і складніше. Вона вимагає від людини не шаблонних, звичних дій, а рухливості, гнучкості мислення, швидкої орієнтації і адаптації до нових умов, творчого підходу до вирішення великих і малих проблем. Розвиток творчих здібностей необхідна умова процесу навчання з БЖД. Гра - це один з видів діяльності ДИТИНИ.Використання ігор у навчальному процесі допомагає активізувати діяльність дитини, розвиває творчі здібності, пізнавальну активність, спостережливість, увагу, пам'ять, мислення, підтримує інтерес до досліджуваного предмета. При організації ігрової діяльності з навчання безпечної поведінки дітейнеобхідно враховувати їх вікові особливості.За допомогою дидактичних ігор діти мають можливість не тільки дізнатися про небезпечні предмети які оточують нас у побуті, а й навчитися правильно ними користуватися, щоб не завдати шкоди собі та іншим.

Підбери іграшкуТанюшці

Завдання: закріплювати уявлення про предмети побуту, якими можна-не можна грати; розвивати увагу; виховувати почуття взаємодопомоги.

Матеріал: ігрова карта із зображенням дівчинки і «веселих» чоловічків. картинки із зображенням різних предметів побуту і іграшок.

Хід гри: запропонуватидопомогти Танюшці вибрати з предметів, показуються веселими чоловічками, ті, якими можна грати; пояснити, чому не можна грати іншими.

Раз, два, три, що може бути небезпечно - знайди

Завдання: закріплювати уявлення про джерела небезпеки в будинку; розвивати кмітливість, увагу; виховувати почуття товариськості.

Правило: не штовхатися, не відбирати предмети один у одного.

Матеріал: макет або ігровий куточок з предметами домашнього вжитку, призи (фішки або картинки).

Хід гри. Вихователь, або Сто бід, або дитина відвертається і вважає до 3 - 5 (при необхідності до 10), а діти за цей час повинні взяти на макеті або ігровому куточку ті предмети, які, на їх думку, можуть бути небезпечні. Потім кожен пояснює свій вибір. Відповіді заохочуються призами.

Що ми знаємо про речі?(лото)

Завдання: розширювати уявлення дітей про правила безпечної поведінки в побуті; розвивати увагу, пам'ять

Матеріал: чотири гральні карти із зображенням порізу, опіку, забиття руки і пожежі; картинки із зображенням різних побутових предметів.

Хід гри. дитина по черзі піднімає картинку із зображенням предмета ірозповісти, до якої травмі може призвести неправильне поводження з цим предметом.

Будиночок равлика

Завдання: узагальнити уявлення дітей про правила безпечної поведінки; розвивати охоронний самосвідомість; виховувати почуття співпраці, закріплювати навички рахунку.

Матеріал: ігрове поле із зображенням равлика, всередині будиночка якогонамальовані різні предмети домашнього вжитку.

фішки; кубик;

Хід гри. Дітинапо черзі з батьками кидаєкубик і пересувають свою фішку на стільки поділів, скільки точок випало на кубику. Кожен гравець розповідає про картинку, на якій стоїть його фішка: що зображено, правила поводження з цим предметом.

З'єднайпо точках

Завдання: закріплювати уявлення про джерела небезпеки в побуті; розвивати дрібну моторику, закріплювати навички користування олівцем, вміння вести лінію по точках; виховувати вміння доводити розпочату справу до кінця.

Матеріал: аркуші з зображенням контурів предметів (точок).

Завдання: з'єднати точки, розфарбувати і розповісти, чим небезпечний цей предмет.

Поклади на місце

Завдання: закріплювати уявлення про правила безпечної поведінки, формувати знання про те, що для безпеки всі предмети треба прибирати на свої місця; розвивати спостережливість, увагу; виховувати бажання дотримуватися чистоту і порядок вдома і в дитячому садку.

Матеріал: ігрове поле із зображенням кухні; картинки - предмети.

Хід гри. У коробці лежать картинки - предмети (зображенням вниз). Дитина бере одну картинку і кладе її на ігрове поле - на місце, пояснюючи свій вибір.

Так і не так

Завдання: вчити відрізняти небезпечні для життя ситуації від безпечних; розвивати увагу; виховувати бажання дотримуватись правил безпеки.

Матеріал: 2 картки - з червоним і зеленим кружечком. картинки із зображенням небезпечних і безпечних дій дітей.

Правила: під червону картку покласти картинки із зображенням небезпечних для життя дій дитини, під зелену - безпечних (дозволених).

Сто бід

Завдання: закріплювати уявлення про небезпечні ситуації, які можуть статися в будинку, вчити правилам безпечної поведінки в побуті; розвивати пам'ять, увагу; виховувати співчутливе ставлення до потерпілого.

Матеріал: картинки із зображенням дітей в небезпечній ситуації вдома.

Хід гри: Кілька картинок лежать на столі зображенням вниз. Дитина вибирає будь-яку, розглядає і розповідає: що дитина зробиланеправильно, що тепер робити дитині.

Ми - рятувальники

Завдання: закріплювати уявлення про небезпечні ситуації в побуті, про правильні дії в конкретних ситуаціях; розвивати увагу; виховувати співчутливе ставлення до потерпілого.

Матеріал: ігрова карта з трьома порожніми віконцями (одна зверху, два - внизу); картинки, на яких зображені діти в конкретних небезпечних ситуаціях; набір карток із зображенням тих дій, які необхідно виконати в тій чи іншій ситуації.

Хід гри. На ігрову карту викладаютькартинку із зображенням небезпечної ситуації. Дитина розглядає її і з усіх карток із зображенням дій вибирає дві правильні, послідовно розкладає їх.

Я голки не боюся

Завдання: закріплювати уміння безпечного поводження з голкою; розвивати дрібну моторику; виховувати увагу, посидючість.

Матеріал: голки з нитками, прикріплені до основи коробки; гудзики.

Завдання: зібрати «піраміду» з гудзиків, нанизуючи їх на голку з ниткою; зібрати «намисто», нанизуючи.

Анкета для батьків wym-1638032885324

Кiлькiсть переглядiв: 319

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.